"Salias peus salièrs" lo dimenge 11 d'aost!
Aquera visita atipica e salièra de la vila, suu tèma de L’Ací e de l’alhors que començarà plaça de La Muda, cap a 10 òras, dab lo caferon d’arcuelh.
Que haram cap tà 11h30 ua aperò lectura au Moment Librairie en l’agradabla companhia de Benoît Larradet « Jamei aiga non cor tà capsús » e « A còps las montanhas que s’encontran ». Portatz-lo las vòstas questions, los vòstes estonaments. Que responerà dab gai.
Puish que minjaram a la Pòrta-te-n’i! aubèrga bearnesa melhorada deus apòrts-descobèrtas deus comerçants cò-organizators de l’eveniment.
La visita que s’acabarà lo vrèspe (15h) per un filme-desbat (en occitan, francés e castelhan) dab la complicitat deu cinèma Le Saleys. (Ne calerà pas sonque pagar la plaça de cinèma).
Lo filme de Dominique Gautier e Agnès Lanusse « Lo que me contó abuelito”, sus l’emigracion bearnesa en Argentina que serà comentat per Agnès Lanusse revirada a l’occitan per Benoît Larradet.
Lo parat de descobrir lhèu maines qui non coneisheretz pas o pas plan : l’Argentina, l’America deu Sud o deu Nòrd e tanben lo Bearn qui deishèn aqueth monde e dens quaus circonstàncias mauaisidas.
Espiar d’un aute uelh las situacions deus qui emigran uei de per lo monde, pr’amor n’an pas arren a cracar, que son dab ideas politicas o de familhas opausadas au regim, qu’ei la guèrra, ua catastròfa o lo cambiament climatic que’us percaçan…
A ne pas manquer, le dimanche 11 août, « Salias peus salièrs » (Salies par les Salisiens)
Cette visite atypique de la ville de Salies en béarnais, qui portera sur le thème «D’ici et d’ailleurs», commencera avec le café d’accueil, Place de la Mude, à compter de 10 heures.
A 11h30, nous irons au Moment librairie pour un apéro lecture en l’agréable compagnie de Benoît Larradet « Jamei aiga non cor tà capsús » et « A còps las montanhas que s’encontran » qui se prêtera avec plaisir au jeu des questions / réponses.
Nous continuerons par un repas partagé où nos victuailles seront agrémentées des apports des commerçants de la ville, coorganisateurs de l’événement.
La visite s’achèvera l’après-midi par un film-débat projeté à 15 heures au Saleis (en occitan, français et castillan). (Seule, la projection sera payante).
Le film de Dominique Gautier et Agnès Lanusse « Lo que me contó abuelito”, sur l’émigration béarnaise en Argentine sera commenté en français par Agnès Lanusse avec la traduction en occitan assurée par Benoît Larradet.
L’occasion d’une balade en Argentine, plus largement en Amérique du Sud ou du Nord, mais également dans ce Béarn que laissèrent beaucoup d’habitants dans des conditions parfois très difficiles.
A rapprocher des situations de ceux qui émigrent de nos jours de par le monde et qui ne partent jamais de gaité de coeur, mais souvent chassés ou persécutés, pour des idées politiques, une guerre, un catastrophe, le changement climatique…
Pour accompagner les personnes non-locutrices, les occitanophones présents se feront un plaisir d’expliciter les parties moins bien comprises.
J’aime
Commenter
Envoyer
Partager