Assemblée Générale de Bolegadis du 17 novembre 2022 -Amassada Generau de Bolegadis deu 17 de noveme de 2022

Presents : Jacques Castets,  Jean-Luc Davezac,  Jean-michel Destacamp,  Dominique Drouet , Jose Laffargue, Phil Leblique, Ester Mimart

Rapport moral sur les 4 activités de Bolegadis :

Les 4 activités sont en fait un puzzle qui permet de donner du sens.

L’activité historique alimente les autres activités et leur donne sens.

A/ Produit en Occitanie

Guilhem Latrubesse prend la parole pour faire le point sur cette activité.

Il s’agit de développer la marque Produit en Occitanie avec comme logo une croix Occitane et gérée par les professionnels destinée dans un premier temps à l’agro-alimentaire.

Un engagement très fort de l’Area est obtenu  (Les principaux transformateurs agroalimentaire de la région Occitanie) et de la Coopération Agricole sur ce projet.

Lors de l’AG de l’Area Bolegis éatit présent, Pierre Meliet le président de l’Area et Christine sa directrice on fait de ce sujet le thème principal de leur journée. Ils sont très engagés.

La grande distribution est également très engagée dans ce projet.

La région Occitanie qui était vent debout et voulait maintenir Sud de France, est en train d’évoluer.

La marque Sud de France devient Occitanie Sud de France, et la région se dit plus ou moins prête a laisser les professionnels gérer, elle veut garder la propriété de la marque et la communication avec les petites entreprises.

B/ Club d’entreprise

Il s’agit de créer un club avec toutes les entreprises qui communiquent déjà l’histoire et la culture Occitane. L’idée est de lutter contre leur isolement et de permettre une meilleure visibilité de l’histoire et de la culture Occitane a traves les entreprises.

C’est une activité qui démarre.

C/ Histoire

1/ Frises historiques :

La mairie de Toulouse a imprimé la frise avec un mot de Jean Luc Moudenc.

La mairie a diffusé ces frises à toutes les écoles de la ville de Toulouse, et a tous le Clae de la ville.

La ville de Toulouse nous a également imprime 100 exemplaires de la Frise en Occitan/Catalan, en Anglais et en Allemand ; et 400 exemplaires en Français.

Gilles Comte  a mis à jour les frises dans toutes ces langues en PDF :
Elles seront jointes avec le compte rendu de cette AG.

Libre a chacun de les diffuser.

Jean Michel Destacamp va contacter l’éditeur qui met sur les aires d’autoroute des triptyques sur des sujets très divers pour voir s’ils peuvent diffuser la  frise.

Il faut trouver d’autres collectivités pour diffuser ces frises. Mairies, départements…

L’impression de ces frises est un geste militant, et il passe par des contacts privilégiés avec des responsables. Cela avait été le cas via Jean-Pierre Laval avec le maire de Narbonne.

Merci à tous ceux qui on des contacts de transmettre ces frises et de faire en sorte qu’elles puissent être diffusées. Un bon document, de bonnes traductions profitons-en.

Il  reste à faire une traduction de bonne qualité de la frise en Castillan.

Si vous connaissez quelqu’un qui peut faire ce lourd travail…

2/ Dibons et Kakemonos.

Les Dibons sont en place dans la cour de l’Ostal en 5 langues (Oc/cat ; F, GB, D, E) et il convient de s’en servir. Laeticia a les Kakemonos de tous ces Dibons. Ils convient la aussi de s’en servir lors d’évènements. Ils ont été prêtés au Lycée international de Colomiers pour une quinzaine Occitane.

Radio Occitanie va proposer une émission pour diffuser le contenu des frises.

D/ Manifeste

Ce document a été travaillé avec Alain Rousset (présidente de la région Aquitaine et centre gauche) et par Jean-Luc Moudenc (Maire de Toulouse et Toulouse métropole centre droit).

Un bon document à diffuser.

Amassada Generau de Bolegadis deu 17 de noveme de 2022 Par Christian VILLENEUVE – Crestian VILANAVA

Bolegadis, grop de reflexion regionau

Presents : Jacques Castets, Jean-Luc Davezac, Jean-michel Destacamp, Dominique Drouet, José Laffargue, Phil Leblique, Ester Mimart

Rapòrt morau sus las 4 activitats de Bolegadis :

Las 4 activitats que son en hèit un copacap qui permet de balhar sens.

L’activitat istorica qu’alimenta las autas activitats e que’us balha sens.

A/ Produsit en Occitània

Guilhem Latrubesse que pren la paraula entà hèr lo punt sus aquera activitat.

Que s’ageish de desvolopar la mèrca « Produit en Occitanie » dab com logo ua crotz occitana e gerida per las professionaus destinada dens un prumèr temps a l’agroalimentari.

Un engatjament plan hòrt de l’Area qu’ei obtienut (los principaus transformadors agroalimentari de la region Occitanie) e de la Cooperacion Agricòla sus aqueth projècte.

Pendent l’AG de l’Area Bolegis qu’èran present, Pierre Meliet, lo president de l’Area e Christine la soa directora, qu’an hèit d’aqueth subjècte lo tèma principau de la lor jornada. Que son plan engatjats.

La distribucion grana qu’ei tanben plan engatjada dens aqueth projècte.

La region Occitanie qui èra vent de pè e que volèva manténguer «Sud de France», qu’ei a evoluar.

La mèrca «Sud de France» que vad «Occitanie Sud de France», e la region que’s ditz mei o mensh prèsta a deishar los professionaus gerir, que vòu gardar la proprietat de la mèrca e la comunicacion dab las enterpresas petitas.

B/ Club d’enterpresa

Que s’ageish de crear un club dab totas las enterpresas qui comunican dejà l’istòria e la cultura occitana. L’idèa qu’ei de lutar contra lo lor isolament e de perméter ua visibilitat melhora de l’istòria e de la cultura occitana per las enterpresas.

Qu’ei ua activitat qui avia.

C/ Istòria

1/ Frisas istoricas :

La comuna de Tolosa qu’a estampat la frisa dab un mot de Jean-Luc Moudenc.

La comuna qu’a difusat aqueras frisas a totas las escòlas de la vila de Tolosa, e a tots lo Clae de la vila.

La vila de Tolosa que ns’a egaument estampat 100 exemplars de la frisa en Occitan/Catalan, en Anglés e en Alemand ; e 400 exemplars en Francés.

Gilles Comte qu’a actualizat las frisas dens totas aqueras lengas en PDF :

Que seràn juntas dab lo compte-rendut d’aquera AG.

Liure a cadun de las difusar.

Jean-Michel Destacamp va contactar l’editor qui bota sus las airas d’autorota deus triptics sus subjèctes plan divèrs entà véder si pòden difusar la frisa.

Que cau trobar autas collectivitats entà difusar aqueras frisas. Comunas, departaments…

L’impression d’aqueras frisas qu’ei un gèste militant, e que passa per contactes privilegiats dab responsables. Aquò qu’èra estat lo cas per Jean-Pierre Laval dab lo purmèr cònsol de Narbona.

Mercés a tots los qui an contactes de transméter aqueras frisas e de har en sòrta qui poscan estar difusadas. Un bon document, de bonas traduccions que cau en profieitar.

Que demora a har ua traduccion de bona qualitat de la frisa en Castelhan.

Si coneishetz quauqu’un qui pòt har aqueth pesuc tribalh…

2/ Dibons e Kakemonos.

Los dibons que son en plaça dens la cort de l’Ostal en 5 lengas (Òc/cat ; F, GB, D, E) e que convien de se’n servir. Laeticia qu’a los kakemonos de tots aqueths dibons. Que convien la tanben de se’n servir pendent eveniments. Que son estats prestats au Licèu internacionau de Colomèrs entà ua quinzena occitana.

Ràdio Occitània que va prepausar ua emission entà difusar lo contienut de las frisas.

D/ Manifèste

Aqueth document qu’ei estat tribalhat dab Alain Rousset (president de la region Aquitaine e centresquèrra) e per Jean-Luc Moudenc (Maire de Tolosa e Tolosa metropòli centredreta).

Un bon document a difusar.